Handlevognen lastes inn  

Retur og reklamasjon

Retur

Hvordan skaffer jeg returseddel?

Vennligst fyll ut returskjema du finner på siden vår her >

Returetikett sendes deg per epost etter behandling av returskjema. Har du ikke printer kan den sendes som brev. ( Du må gi beskjed om du ønsker returseddel sendt i brev.) Du som kunde er selv ansvarlig for at varen leveres som en postpakke via Posten til ditt leveringssted/Post i butikk.

Retur hos oss er gratis, returlappen vi sender deg er ferdig frankert og det tilfaller ingen gebyr når vi har mottatt og behandlet returen din.

Når du har sendt din pakke i retur samles denne og andre returer opp på Bring sin terminal på Alnabru og sendes så samlet til vårt lager 1-2 ganger pr uke. Normal levering og -behandlingstid er 1-2 uker, men i hektiske perioder, Black Friday og andre netthandels høytider og høysesonger som jaktsesong og jul må man påregne lenger behandlingstid på returpakker.

Som kunde har du alltid 14 dagers returrett, fra du mottar varen. Hos oss har du imidlertid en utvidet angrerett og du kan angre ditt kjøp i opptil 30 dager, fra du mottar varen.

Det er naturligvis et vilkår at produktet og emballasjen er i ubrukt og salgbar stand med lapper og etiketter fortsatt festet på produktene.

 

Tilstand returvare

Kunden har alltid rett til å inspisere et produkt, men produktet må være i salgbar stand ved retur. Merkelapper MÅ henge på plagget for at produktet skal kunne godkjennes som retur og krediteres. Emballasje skal være original på produkter der emballasjen er en viktig del av produktet som f.eks. GPS, kikkertsikter o.l. Emballasje på klær som plastikkposer o.l. er naturlig å åpne for å prøve et plagg og er normalt ikke forventet å kunne returnere intakt.

OBS! All retur må pakkes ned i en ytre emballasje, utenpå den orginale emballasjen til varen.

Det er kundens ansvar og passe på at varer er forsvarlig pakket ved en retur. All retur må pakkes ned i en ytre emballasje, utenpå den originale emballasjen til varen. Skader som oppstår pga mangelfull pakking er kundens ansvar. Skader påført pakken av speditør er naturligvis speditørens ansvar. Kunden må påse at både produktet og originalemballasjen er i ubrukt og salgbar stand. Dersom varen som returneres ikke er i ny salgbar stand (med hel emballasje og etiketter/lapper) vil vi ta et gebyr tilsvarende varens verdireduksjon. Dette vurderes ved mottak og behandling på vår returavdeling.

 

Returer som ikke godtas

Hårete, flekkete og skitne produkter blir ikke godkjent for retur og vil bli lagt til side for vurdering eller sendt i retur.

Vær oppmerksom på at hygieneartikler, åpnede lokkefløyter, undertøy (underbukser, truser, sokker) og mat er unntatt fra retur/angrerett og kan ikke returneres. Dette er av naturlige hygieniske grunner.

Aktiverte Tracker Hunter-lisenser er det ikke angrerett på.

Har du spørsmål så ta kontakt med vår kundeservice på [email protected] eller ring 33 99 42 42.

Vi trenger følgende informasjon for å hjelpe deg raskt:

Ordrenummer (finnes på ordrebekreftelsen, faktura o.l.)

Ditt navn og kontaktinformasjon

 

Ved ønske om bytte av størrelse eller til annen vare

Det kan være en utfordring for nettbutikker å gjøre størrelse bytte på samme ordre. Dette av den enkle grunn at det hender at størrelsen man ønsker å bytte til allerede er eller blir utsolgt i tidsrommet som den fysiske returen er på vei. For å sørge for at kunder til enhver tid kan bytte og ha kontroll på hva som kan leveres, refunderer vi alle returer når du kommer i retur til oss. Det vil si at varen man ønsker returnert blir kreditert og refundert. 

Dersom man ønsker å bytte varen, enten i annen str eller farge legger du bare inn en bestilling på widforss.no på vanlig måte.

Ny ordre og faktura går altså ikke mot den gamle ved bytte av str eller modell. Ny ordre betales på vanlig måte da returnert blir refundert.

Ved kjøp av pakke/sett av hel jaktdress: 

Ønsker du å bytte bare jakken eller buksen til annen størrelse, så lager du en ny bestilling på dette og
skriver en kommentar : « størrelsesbytte». Det returnerte plagget krediteres når returavdelingen har
behandlet den.

Da kan vi stryke faktura på den nye ordren så fort det er sporing på plagget du returnerer, om dette er ønskelig løsning.

Er du usikker eller har spørsmål rundet dette så kontakt oss.

Hvis du returnerer en vare du har kjøpt på tilbud, så vil vi normalt kunne tilby ny vare til samme pris om varen fortsatt finnes i vårt sortiment og er på lager.

 

Hva gjør jeg med Klarna faktura?

Har du en ubetalt faktura på en ordre du skal returnere melder du din retur til dem, det gjør du enkelt via Klarna App'n, eller du kan ringe dem på tlf:  2101 8991, de vil da fryse fakturaen din. Eller du kan betale faktura til dato og vi krediterer beløpet når alt er ferdig behandlet hos oss. Faktura fra Klarna forfaller selv om du har returnert varene til oss, og så lenge returen ikke er ferdig behandlet.

Når en vare har kommet i retur, er behandlet og godkjent, vil fakturaen bli oppdatert. Dersom du returnerer hele ordren slettes/refunderes hele fakturaen.

Dersom kun deler av ordren skal returneres, vil de aktuelle varelinjene oppdateres hos Klarna og faktura oppdateres. Ved retur vil varene krediteres i Klarna. Samme prinsippet gjelder kort-betaling, og beløpet vil da tilbakeføres kortet som ble brukt ved bestilling. Fraktkostnad refunderes ikke.

Alle våre betalinger håndteres av Klarna og spørsmål vedrørende tilbakebetaling, betalingsstatus o.l. må henvendes til Klarnas kundeservice på telefon 2101 8991.

 

Reklamasjon

Hvordan registrerer du en reklamasjon hos oss?

For å melde en reklamasjon til oss vennligst send bilder av synlig skade/defekt og en godt beskrevet info på hva som er galt på e-post til oss, send til: [email protected]  så svarer vi deg så snart vi har sett på saken din.

Hva skal til for å benytte seg av reklamasjon?

Hvis årsaken til feilen fulgte med varen når du kjøpte den, kan du reklamere. Er den en fabrikasjonsfeil, eller du ikke har fått det du har betalt for, må vi som selgere ordne opp.

Hvis skade/feil skyldes noe du selv har påført varen ved et uhell, er det ikke en godkjent reklamasjon. Du kan evt. sjekke om du har en forsikring som dekker dette.

Du kan reklamere i opptil to eller fem år. Hvor lenge avhenger av hvor lenge varen er ment å vare ved vanlig bruk.

Så snart det er slått fast at feilen er vår/leverandørens ansvar, skal vi tilby reparasjon, bytte til ny vare eller penger tilbake. Det skal ikke være til vesentlig ulempe for deg, og vi kan normalt ikke forsøke å reparere den samme feilen mer enn to ganger. Klarer vi ikke å reparere eller å gi deg en ny vare, kan du få et prisavslag på annen /tilsvarende vare eller pengene tilbake. 

 

Reparasjon av produkt

Enkelte leverandører/produsenter krever at varen sendes på service og skal repareres. Vi vil alltid forsøke å hjelpe deg med ditt problem når du har kjøpt produkter av oss. Har det oppstått en feil ved produktet som gir grunnlag for en reklamasjon har vi rett til å forsøke å reparere produktet. Et kjøp vil altså ikke automatisk heves uten at vi forsøker å reparere produktet om dette er mulig. Har du vært uheldig og skadet produktet selv vil vi selvsagt være behjelpelig via produsenten til å få reparert produktet (det kan tilkomme kostnader, men dette vil det opplyses om før reparasjon starter).

 

Uavhentede pakker

Vi forbeholder oss retten til å belaste kostnadene ved uavhentet pakke med et gebyr pålydende 250 kr. Pakken ligger normalt hos utleveringsstedet i 7 dager før den returneres til oss. Husk at du trenger å få tilsendt en returlapp fra oss dersom du ønsker å sende noe i retur.

Du kan enkelt og kostnadsfritt forlenge hentefristen fra 7 til 14 dager i Posten-appen eller via SMS.

 

Pakker med mangler eller avvik

Hvis du har mottatt en vare med en feil eller avvik, har du krav på ny vare eller pengene tilbake. Kontakt oss så raskt som mulig eller senest innen 14 dager. Kontakt kundeservice på epost ([email protected]) eller telefon 33 99 42 42

Produkten läggs i din varukorg.
Produktet er lagt i handlekurven.