Ofte stilte spørsmål
Her er våre mest vanlige kundespørsmål. Håper disse er til hjelp. Har du spørsmål om retur, garanti og reklamasjon finner du det lenger ned på siden.
Hvordan handler jeg?
Her kan du lese om hvordan du handler på widforss.no.
Hvilken størrelse skal jeg velge?
Noen produsenter er små i størrelsen og noen store. Husk derfor å sjekke anbefalinger og størrelseguider når du bestiller. Her ser du størrelseguide til de fleste merkevarene vi fører på widforss.no.
Hva koster det å handle på widforss.no?
Hos oss er det ingen kostnad ut over varens pris og evt. frakt! Vi har fraktalternativ som er gratis og noen som koster, litt avhengig av ønsket leveringsmetode og verdien på din handlevogn. Priser på ulike leveringsmetoder oppgis alltid i kassen før du betaler.
Les mer om fraktalternativ under Frakt og levering.
Det er ingen tilleggsgebyrer som faktura- eller kredittkortgebyr når du handler på widforss.no. Delbetaling o.l. er gebyrbelagt ihht vilkårene til Klarna.
Hvor er pakken min?
Alle bestillinger på virkedager blir normalt pakket samme dag eller seneste neste virkedag.
Når bestillingen din sendes fra vårt lager, vil du motta en leveringsbekreftelse til din e-postadresse. Denne inneholder en pakke-ID / fraktnummer som du kan bruke til å spore forsendelsen, samt link til å følge forsendelsen i real-time.Hver gang pakken passerer en postterminal eller et omlastningspunkt på turen hjem til deg blir historikken oppdatert.
Hvor er fakturaen min?
Når du bestiller som privatperson, blir fakturaen din sendt til din e-postadresse. Sjekk gjerne i spam-filter om ikke du har mottatt mail fra Klarna. Hvis du fortsatt ikke finner fakturaen, logg inn på Mine sider på Klarna.no hvor du enkelt kan se fakturaer og betalingsstatuser. Hvis du har spørsmål knyttet til Klarna, vennligst kontakt Klarna på telefon 21 01 89 91.
Hva menes med betalingsalternativ i Klarna Checkout?
Klarna lar deg betale på en rekke ulike måter, slik at du kan velge den løsningen som fungerer best for deg. Klarna Checkout er en betalingsløsning hvor du kan velge mellom følgende betalingsmåter: Klarna Faktura, Klarna Konto, Debetkort, Kredittkort, Kontobetaling o.l.
Hvordan fungerer Klarna Checkout?
Med Klarna Checkout trenger du bare å fylle inn enkle persondata som e-postadresse, postnummer og i enkelte tilfeller personnummer, for så å fullføre kjøpet.
Jeg angrer på kjøpet mitt, hva gjør jeg?
Du har 30 dagers angrerett fra dagen du mottar varen. En forutsetning er imidlertid at produktet er ubrukt og har merkelapper o.l. på. Kontakt kundeservice via epost [email protected] eller telefon 33 99 42 42 ved spørsmål og vennligst benytt vårt skjema for registrering av retur på siden vår her.
Hvordan vet jeg at bestillingen har gått gjennom?
Når du har fullført bestillingen, sendes automatisk en bestillingsbekreftelse til din e-postadresse. Hvis du ikke mottar en bestillingsbekreftelse innen kort tid, kontakt kundeservice. Det hender imidlertid at eposter havner i spam-filter, så sjekk gjerne der først.
Hvordan stopper jeg en bestilling som er feil?
Hvis du vil kansellere en bestilling eller gjøre endringer på den, på f.eks. valgt størrelse o.l. må du raskt ta kontakt med kundeservice på telefon 33 99 42 42 eller epost. Pakker sendes raskt ut, så vær raskt ute om det er behov for justeringer på bestillingen.
Hva menes med abonnement?
Hvis du vil ha automatisk levering av et produkt, kan du velge å starte et abonnement. Du velger om du vil ha levering hver måned, hver 2. måned eller kvartalsvis. Produktet leveres umiddelbart og deretter samme dato hver periode til du bestemmer deg for å kansellere abonnementet. Du kan når som helst si det opp ved å kontakte vår kundeservice, senest dagen før den vanlige sendingsdatoen. Prisen på produktet kan endres i abonnementsperioden.
Rabattkode, hva er det?
En rabattkode er en kombinasjon av bokstaver og tall eller et ord som gir rabatt på bestillingen din. Etter at du har tastet inn koden din og klikket på "hent", legges rabatten direkte i kassen og prisene korrigeres og blir røde.
Rabattkoder sendes noen ganger ut i våre nyhetsbrev. Rabattkoder kan ikke kombineres med andre rabattkoder, allerede rabatterte varer eller pågående kampanjer. Gjelder heller ikke på elektronikk, lisenser, optikk og enkelte varer og varemerker som er untatt for rabattkoder.
Vi deler ikke ut rabattkoder på forespørsel.
Jeg får påminnelse om å hente en pakke jeg allerede har hentet?
Det kan være fordi utleveringstedet ditt har glemt å registrere at du har hentet pakken din, da blir ikke den informasjonen oppdatert hos Bring, som da sender ut purring om pakken din. Hvis du mottar en påminnelse og allerede har hentet pakken, kan du se bort fra den.
Kan jeg velge hvilken fraktmetode jeg vil at pakken min skal sendes med?
Ja, du velger hvilken fraktmetode pakken din skal ha. Normalt får man alle tilgjengelig fraktmetoder som hører til postnummeret. Enkelte postnummer har rett og slett ulike alternativ, gjerne knyttet til hvor sentralt de ligger.
Kan jeg bestille til utlandet?
Nei, dessverre. Vi leverer kun til adresser i Norge (ikke Svalbard). Men du må gjerne besøke våre svenske nettside på widforss.se om du bor i Sverige.
Hvordan melder jeg meg av nyhetsbrevet?
På bunnen av nyhetsbrevet finnes det alltid en link du klikker på for å melde deg av som har teksten: "Meld meg av dette nyhetsbrevet, klikk her".
Jeg har et spørsmål om fakturaen min og betalingsstatus?
Spørsmål knyttet til faktura-, kreditt og betalingsstatus må henvendes til Klarna på tlf 21 01 89 91. Du kan også finne all informasjon knyttet til Klarna ved å logge deg inn på Klarna.no.
Kan jeg handle til mitt firma?
Ja, det går helt fint. Velg Bedrift i Klarna Checkout og fullfør ordren som vanlig. Pass bare på at orgnummer og leveringsadressen er identisk med hva som er registrert i Brønnøysundregiterene.
Jeg ønsker å gi ris eller ros til Widforss, hvordan gjør jeg det?
Vi setter veldig pris på ærlig og konstruktiv tilbakemelding i form av både ris og ros. Det gjør oss bare enda bedre og mer egnet til å hjelpe deg og andre kunder i fremtiden. Har du tilbakemeldinger, så vil vi gjerne høre fra deg. Send en epost til [email protected].
Jeg har en reklamasjon. Hvordan går jeg frem?
Vennligst send epost til [email protected]. og beskriv feilen så godt du kan. Husk å inkludere ordrenummer så vi raskt finner frem til din bestilling. Legg ved bilder dersom en evt. skade er synlig eller om det kan gjøre det enklere å beskrive problemet/skaden.
Ofte stilte spørsmål om retur (reklamasjon, garanti og bytte vare)
Hvordan gjør jeg en retur?
Vennligst benytt vårt skjema for retur på denne siden. Du vil da få tilsendt en ferdig frankert postlapp på e-post når vi har behandlet returen din, det tar normalt 1-2 virkedager. Har du ikke printer og trenger å få den tilsendt pr. brev som noter det i skjemaet eller kontakt oss. Pakk så det som skal i retur på en forsvarlig måte og lim returlappen på pakken. Da er pakken klar for å sendes i retur og skal leveres til en Post-i-Butikk. For mer info se Retur og Bytte under Kjøpsvillkår.
Produktemballasje
Det er kundens ansvar og passe på at varer er forsvarlig pakket ved en retur. Skader som oppstår pga mangelfull pakking er kundes ansvar. Skader påført pakken av speditør er naturligvis speditørens ansvar. Kunden må påse at både produktet og emballasjen er i ubrukt og salgbar stand. Dersom varen som returneres ikke er i salgbar stand (med hel emballasje) vil vi ta et gebyr tilsvarende varens verdireduksjon.
I hvilken stand må varen være?
Produktet må være rent, ubrukt og ha merkelappene på. Man kan naturligvis prøve klær, sko o.l. på, men altså ikke benytte de ute i terrenget for testing o.l., kan prøves kun hjemme. Returer som ikke er i «ny» stand ved retur vil ikke godtas som retur og pakken vil sendes tilbake til kunde for kundes regning.
Ugyldige returer/ikke godkjente returer
Hygienartikler i form av kosmetikk, undertøy og forseglede produkter som f.eks GPS kart, minnebrikker o.l.. er unntatt angrerett og vil heller ikke godtas som returer. Dette er av naturlige hygieniske grunner.
Jeg trenger å endre størrelse
Det kan være en utfordring for nettbutikker å gjøre størrelse bytte på samme ordre. Dette av den enkle grunn at det hender at størrelsen man ønsker å bytte til allerede er eller blir utsolgt i tidsrommet som den fysiske returen er på vei. For å sørge for at kunder til enhver tid kan bytte og ha kontroll på hva som kan leveres, refunderer vi alle bytter som en vanlig retur. Det vil si at varen man ønsker returnert blir kreditert og refundert.
Dersom man ønsker å bytte varen, legger du bare inn en bestilling på www.widforss.no på vanlig måte.
Ny ordre og faktura går altså ikke mot den gamle ved bytte av str eller modell. Ny ordre betales på vanlig måte da reutrnert vare vil bli refundert.
Det gjelder ikke jaktdresser kjøpt som sett, ved ny ordre på annen str av et av kun bukse eller jakke så stryker vi faktura på ny ordre.
Jeg fikk ingen returseddel i pakken min
For å spare både miljøet, sender vi ikke noe papir i pakkene som vi sender ut. Vennligst fyll ut vårt returskjema du finner HER.
Hva gjør jeg med fakturaen fra Klarna?
Alle våre betalinger går via Klarna. Om du har gjennomført et kjøp med Klarna og har valgt faktura, så er det fakturaen fra Klarna du skal betale. Har du andre spørsmål om betalinger til Klarna henviser vi deg til å logge inn på Klarna sine hjemmesider eller ringe dem på telefon 21 01 89 91.
Om hele ordren skal i retur, så slettes alle varelinjene på din Klarna faktura. Dersom du kun sender enkelte varelinjer i retur, vil du få kreditert disse varelinjene på den aktuelle fakturaen og få tilsendt en oppdatert faktura fra Klarna, så fort varelinjene er registrert i retur.
Har du sendt varer i retur og valgt Klarna Faktura som betalingsmetode på ordren, må du huske på at fakturaen har en forfallsdato. Det er viktig at du betaler denne i tide. Klarna foretar en kreditering av beløpet så fort vi mottar og kan sjekke produktene.
Når vi har mottatt og bekreftet den returnerte varen, refunderes varelinjene som er sendt i retur. Klarna sender så en bekreftelse til deg på epost at retur er registrert og at evt tilgodebeløp blir godskrevet etter gjeldende vilkår hos Klarna.
Behandlingstid på returnerte varer
Normalt vil en retur bli registrert i systemet kort tid etter den ankommer vårt returlageret, litt avhengig av om det er i en typisk storhandelperiode eller høysesong som jaktstart, jaktsesong, julehandel, Black Friday osv. Når det gjelder service på varer, så blir disse håndtert så raskt som mulig og i dialog med våre leverandører fortløpende.
Hvordan kontakte oss på widforss.no
E-post nettbutikk: [email protected]
Besvares vanligvis samme dag eller senest innen 24 timer.
Telefon kundeservice nettbutikk: 33 99 42 42
Lang ventetid på telefon? Benytt vår callback funksjon, så beholder du din plass i køen og blir oppringt når det er din tur.
Alle henvendelser knyttet til sponsing, reklame, marketing og ambassadører bes sendes til [email protected].
Når kan jeg forvente penger tilbake for mine returnerte varer
Når vi har mottatt og bekreftet innholdet i returpakken, refunderes kjøpssum for de aktuelle varene som er returnert. Evt. fraktkostnad krediteres ikke. Har du handlet med Klarna sine betalingsmetoder refunderer Klarna beløpet ihht deres gjeldende vilkår.
Ved tilbakebetaling der du har handlet med kort (VISA/Mastercard) kan det ta 2-5 arbeidsdager fra du har fått e-post fra oss om tilbakebetalingen, til du har penger tilbake på konto.
Ved tilbakebetaling av ordre som er betalt med Klarna Faktura eller Klarna Konto, mottar du som kunde en e-post fra Klarna med et tilbakebetalingsskjema. Der du fylle inn kontoopplysninger. Når dette er sendt inn kan det ta 1-2 uker til du mottar penger på din konto.
NB! Har du en ubetalt faktura på en ordre er det viktig at du selv ber Klarna om å flytt forfallsdato. Det gjør du på Klarna.no eller ved å ringe Klarna kundesupport på telefon 21 01 89 91. Faktura fra Klarna forfaller selv om du har returnert varene til oss, så lenge returen ikke er ferdig behandlet. Betal derfor faktura til dato og vi krediterer beløpet når alt er ferdig behandlet hos oss.
Jeg har handlet på nettojakt.no og vil foreta en reklamasjon/garanti henvendelse.
Send e-post til [email protected] så hjelper de deg. Vill du bli oppringt så skriv det i e-posten.