Vanlige spørsmål
Hvilken størrelse skal jeg velge?
Lenker til størrelsestabeller finner du på produktsidene. Husk at jaktbekledning generelt er litt større i størrelsen slik at du kan ha plass til ekstra lag under. Så hvis du vurderer mellom to størrelser på jaktbekledning, kan du vanligvis velge din vanlige størrelse.
Hvor er pakken min?
Alle bestillinger som gjøres på hverdager som ikke er helligdager, sendes normalt fra oss samme dag eller senest neste virkedag. Når din ordre sendes fra vårt lager, vil du motta en leveringsbekreftelse til din e-postadresse. I denne finner du et kolli-ID/forsendelsesnummer som du kan bruke til å spore forsendelsen din.
Du kan også klikke på lenken i leveringsbekreftelsen. Normalt tar leveransen 1–3 virkedager fra den er sendt fra vårt lager avhengig av leveringsmåte, men noen ganger kan det ta litt lengre tid. Hvis du har ventet lenger enn en uke, kontakt vår kundeservice.
Hvor er fakturaen min?
Når du som privatperson handler hos oss, blir fakturaen som standard sendt til din e-postadresse. Hvis du ikke finner fakturaen i e-posten din, søk etter e-post fra Klarna og sjekk også i søppelposten. Hvis du fortsatt ikke finner fakturaen, logg inn på Mine sider på klarna.no hvor du kan se dine fakturaer og deres betalingsstatus. Hvis du har flere spørsmål om fakturaen, er du velkommen til å kontakte Klarnas kundeservice via e-post på [email protected] eller via telefon på 23 96 12 11
Hva menes med betalingsmåten Klarna Checkout?
Klarna Checkout er en betalingsløsning som lar deg velge mellom følgende betalingsmetoder: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetaling eller direktebetaling via nettbank.
Hvordan fungerer Klarna Checkout?
Med Klarna Checkout trenger du bare å fylle inn e-postadressen og postnummeret og deretter fullføre kjøpet. Først bekreftes kjøpet og deretter velger du hvilken betalingsmåte du ønsker å bruke: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetaling eller direktebetaling via nettbank. Velger du å ikke endre betalingsmåte blir det Klarna Faktura. Velger du Klarna Faktura vil en e-postfaktura bli sendt til den oppgitte e-postadressen.
Jeg har angret på kjøpet mitt, hva gjør jeg?
Du har 30 dagers angrerett fra den dagen du mottok varen. En forutsetning er imidlertid at varen er ubrukt og uskadet. Fyll ut vårt returskjema for å gjøre en retur. Widforss.no skal bekrefte at returen er tillatt og at angrefristen ikke er overskredet før varene sendes tilbake. Vi forbeholder oss retten til å ta ut et returgebyr, og kunden har ansvaret for varen til den er mottatt av oss. Returer skal ikke sendes som oppkrav. Mer informasjon finner du under kjøpsbetingelser / angrerett og retur.
Koster det noe å gjøre en retur?
Et administrativt gebyr på 45 NOK vil bli lagt til ved returer.
Hvordan gjør jeg en retur?
Som kunde har du alltid 14 dagers angrerett i henhold til LODA – Lov om fjernsalg og salg utenfor faste forretningssteder. Hos oss har du 30 dager. Angrefristen begynner å løpe fra den dagen du mottok varen. Returner varen i uendret tilstand for å få full kreditering. For elektronikk gjelder returretten kun ved uåpnet emballasje. Meld fra om en retur her.
Varens emballasje
Inntil pakken har nådd oss, er det kundens ansvar. Ta vare på innleveringskvitteringen og pakk varen godt.
Varens tilstand
Du kan inspisere varen, men den må returneres i salgbar tilstand.
Ikke tillatt returer
Åpnede hygieneprodukter (fløyter, undertøy), dyremat, dyregodteri, kosttilskudd og aktiverte Tracker Hunter-lisenser aksepteres ikke i retur.
For våpenskap tilkommer frakt til selvkost.
Jeg fikk ingen returseddel i pakken?
For å redusere vår klimapåvirkning inkluderer vi ikke papirer i pakken.
Følg returinstruksjonene på nett eller kontakt oss via kontaktskjemaet nederst til høyre på nettsiden.
Jeg må endre størrelse – hvordan gjør jeg det?
Vi gjør kun refusjoner. Du får pengene tilbake for feil størrelse og legger en ny ordre for riktig størrelse. Ved kampanjevarer sørger vi for at du får riktig pris.
Hva gjør jeg med fakturaen?
Alle betalinger går gjennom Klarna. Hvis du har kjøpt en pakke, skal du betale den første fakturaen. Ellers betaler du fakturaen for den siste varen. Når vi har mottatt og kontrollert varen, refunderer vi hele kjøpesummen (ikke returfrakten) så snart som mulig – senest innen 30 dager.
Jeg har et spørsmål om fakturaen min, hvem kan jeg kontakte?
Kontakt Klarna via e-post på [email protected] eller på telefon 23 96 12 11.
Du kan også logge inn på Klarnas hjemmeside.
Saksbehandlingstid
Vi har 14 dager på oss fra mottatt pakke til å behandle returen.
Ved reklamasjon kan det ta opptil 30 dager avhengig av om varen trenger å repareres eller byttes ut.
Hvordan vet jeg at ordren er gjennomført?
En ordrebekreftelse sendes til din e-postadresse når bestillingen er ferdig.
Hvis du ikke mottar noen bekreftelse – kontakt kundeservice.
Hvordan stopper jeg bestillingen min hvis noe har gått galt?
Kontakt vår kundeservice så snart som mulig via kontaktskjemaet på nettsiden. Hvis pakken har begynt å bli pakket, kan vi ikke gjøre noen endringer, da må du returnere den når du har mottatt ordren.
Rabattkode, hva er det?
En rabattkode er en kombinasjon av bokstaver og tall som gir deg rabatt på din bestilling.
Skriv inn koden ved kassen og klikk på "hent" for å få rabatten.
Jeg får påminnelser om å hente en pakke jeg allerede har hentet ut?
Det kan skyldes at agenten ikke har registrert hentingen din. Hvis du allerede har hentet pakken, kan du se bort fra påminnelsen.
Kan jeg velge hvilken fraktmetode som brukes?
Ja, men noen produkter kan begrense tilgjengelige fraktalternativer pga. for eksempel temperatursensitivitet eller krav om legitimasjon.
Kan jeg bestille til utlandet?
Nei, vi leverer bare til adresser innenfor Norge.
Hvordan melder jeg meg av nyhetsbrevet?
Klikk på lenken 'avmeld' nederst i nyhetsbrevet.
Kan jeg kjøpe gavekort?
For øyeblikket kan du ikke kjøpe gavekort hos oss.